Karriere

Karriere

 

Die Schwacke GmbH ist ein Unternehmen der Autovista Group. 1957 von Hanns W. Schwacke als Verlag gegründet konnte Schwacke bald darauf den Klassiker SchwackeListe für Pkw als Standard bei der Ermittlung von Gebrauchtwagenpreisen etablieren. Heute bietet die Autovista Group als unabhängiger Dienstleister automobile Marktdaten, Analysen und Softwarelösungen mit den Schwerpunkten Restwertermittlung und -management sowie Schadenkalkulation an.
Die Gruppe ist mit 800 Mitarbeitern in 30 Ländern tätig.

 

Aktuelle Positionen

Zur Verstärkung unseres Teams suchen wir ab 1. September 2018 oder früher eine/n

Digital Marketing Manager m/w

Diese Position unterstützt unser Unternehmen bei der Planung, Durchführung und Optimierung unserer Online-Marketing-Aktivitäten. Zu den Aufgaben gehört es dabei, neue oder existierende Produkte über die digitalen Kanäle vermarkten.

Ihre Aufgaben umfassen:

  • Planung, Umsetzung und Erfolgskontrolle von digitalen Marketingkampagnen mit Hilfe der Marketingplattform Eloqua
  • Potentialanalyse der Marketingmaßnahmen und Maßnahmenoptimierung
  • Betreuung der Firmen-Website sowie der Social-Media-Profile (beispielsweise Twitter, LinkedIn etc.) mit dem Ziel der Lead-Generierung
  • Kontinuierliche Weiterentwicklung der Firmen-Website (Aufbau, Inhalt, Verlinkung etc.) zur SEO-Optimierung
  • Verantwortlich für die Steigerung des Websiten-Traffics und der Conversionrate
  • Intensive Zusammenarbeit mit internen Abteilungen wie Sales, Produktmanagement und Customer Service, um Inhalte zu generieren, die das Unternehmen bei den relevanten Zielgruppen als führenden Experten für automobile Marktdaten positioniert

Ihr Profil:

  • erfolgreich abgeschlossenes Studium im Bereich Kommunikationswissenschaften/Marketing mit Schwerpunkt Digitale Medien/Online-Marketing oder eine vergleichbare Ausbildung
  • bereits erste Berufserfahrung in entsprechender Position bzw. im Bereich Digitales Marketing
  • erste Erfahrung bei der Umsetzung von Online-Marketing-Kampagnen mit festgelegten Performance-Zielen und der Bewertung mit Tracking&Analyse-Tools
  • vertraut mit den unterschiedlichen Werbeplattformen
  • Erfahrungen mit Eloqua und Salesforce sind wünschenswert, aber keine Voraussetzung
  • strukturierte Vorgehensweise und auch im Detail genau
  • ideenreich und gelassen, auch wenn es stressig wird
  • ausgeprägtes Organisationstalent und flexibel, ausgestattet mit einer gehörigen Portion Energie und bereit, sich für eine angesehene Marke einzusetzen
  • sehr gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift

 

Unser Angebot:

Wir bieten Ihnen eine selbstständige, im Team integrierte und vielseitige Aufgabe in einem in seinem Bereich führenden internationalen Unternehmen.
Haben wir Ihr Interesse geweckt? Ihr Profil stimmt mit unseren Anforderungen überein? Dann senden Sie uns bitte Ihre aussagekräftigen Bewerbungsunterlagen inkl. Gehaltswunsch und möglichem Eintrittstermin via Email in PDF-Format an Bewerbung@schwacke.de.

Job Title: RV and Data Analyst
Reporting To: Head of Analytics

Division: Autovista Intelligence
Location: Europe (Flexible)

 

DEPARTMENT

The Car To Market (CTM) & Consulting department is the biggest contributor to Autovista Group’s Launch Intelligence revenue. Car To Market is a standardised consulting study, which provides advice to manufacturers on how to optimise the launch and residual value performance of a new vehicle.

JOB PURPOSE

Analyse residual value (RV) trends and create RV forecasts in the context of CTM and consulting projects in European markets. Furthermore, maintain and improve existing Tableau dashboards (like CTM Online), create new dashboards and analysis for customized consultancy studies and develop new helpful views to support analysts.

 

RESPONSIBILITIES

RV-Analytics:

  • Analyse and evaluate historical and current market (RV) trends. Create RV forecasts for the major European markets as part of CTM analyses
  • Reconcile and agree resulting forecasts in the competitive environment with the market observation from the editorial teams in each country
  • Present project results in front of the customer, including multi-country presentations and attend client’s vehicle launch events

Data-Analytics

  • Maintenance and redesign of existing Tableau dashboards for external customers, mainly Car To Market Online
  • Creation and maintenance of Tableau dashboards which will support analysts in their daily work
  • Active support in consulting studies to answer customer specific questions with statistical methods

SKILLS /EXPERIENCE/EDUCATION:

  • University degree in area of relevance (e.g. data science, statistics/mathematics, business administration, economics) or equivalent educational off-/on-the-job training
  • Good knowledge of the European automotive fleet & Residual value business
  • Excellent knowledge of the English language, both orally and in writing; further language skills helpful
  • Strong analytical skills
  • Strong interpersonal skills (team spirit)
  • Efficient time management
  • Good level of drive and persistence
  • Good presentation skills
  • Very good skills in BI tools like Tableau or PowerBI
  • Good skills in common statistical methods and tools
  • Availability to travel

Job Title: Senior Market Analyst Car To Market
Reporting To: Head of Car To Market & Consulting

Division: Launch Intelligence / Car To Market & Consulting
Location: DE, FR, ES, IT or elsewhere (Flexible)

 

DEPARTMENT

The Car To Market & Consulting department is the biggest contributor to Autovista Group’s Launch Intelligence revenue. Car To Market is a standardised consulting study, which provides advice to manufacturers on how to optimise the launch and residual value performance of a new vehicle.

JOB PURPOSE

Produce Car To Market and other international consulting studies to support OEMs in all matters related to the launch of a new vehicle for European markets or drivers influencing residual values. Coordinate and supervise the internal project team and be the interface to sales and customers.

 

RESPONSIBILITIES

  • Conduct detailed vehicle assessments for European markets and in particular Big-5, e.g. market-specific benchmarking of upcoming vehicle launches vs. competitors
  • Coordinate the internal and external production process of standardised Car To Market studies, obtain buy-in for your results from the quality manager and engage in continuous improvement of the product
  • Communicate with residual value analysts and local editors regarding current information status, customer requirements and project progress
  • Participate in test drives, static inspections and launch meetings for new vehicles and explain and defend the Car To Market results in on-site presentations with our customers
  • Create whitepapers, market reports and consulting studies to get a deeper understanding of the automotive industry and to develop Autovista Group’s thought leadership

SKILLS /EXPERIENCE/EDUCATION:

  • University degree in area of relevance (e.g. business administration, engineering, economics, statistics/mathematics) or equivalent educational off-/on-the-job training
  • Substantial relevant work experience
  • Strong interest in automobiles and the automotive markets. Additionally good knowledge of one or more Big-5 automotive markets
  • Efficient time management
  • Strong analytical skills
  • Strong interpersonal skills (team spirit)
  • Excellent communication (incl. report writing) and presentation skills
  • Curiosity and drive combined with a hands-on mentality and will to think out of the box
  • Very good command of MS Office (especially Excel and PowerPoint)
  • Very good knowledge of the English language, both orally and in writing; further language skills helpful
  • Driving license for passenger cars
  • Availability to travel

Job Title: Market Analyst
Reporting To: Head of Car To Market & Consulting

Division: Autovista Intelligence
Location: DE, ES, FR, IT (Flexible)

 

DEPARTMENT

The Car To Market (CTM) department is the biggest contributor to the Autovista Intelligence revenue. CTM is a standardised consulting study, which provides advice to manufacturers on how to optimise the launch of a new vehicle.

JOB PURPOSE

Conduct specialised consulting projects in order to advise manufacturers on how to optimise the vehicle launch of a new vehicle.

 

RESPONSIBILITIES

  • To conduct detailed vehicle assessments for European markets and in particular Big-5, e.g. market-specific benchmarking of upcoming vehicle launches vs. competitors, obtaining buy-in from the quality manager and project coordinator
  • To present project results in front of customers and third parties
  • To attend clients’ vehicle launch events
  • To research the market to ensure our knowledge and databases are up to date
  • To support, participate and conduct the creation of whitepapers, market reports and consulting studies to get a deeper understanding of the automotive industry and to develop Autovista Group’s thought leadership

SKILLS /EXPERIENCE/EDUCATION:

  • University degree in area of relevance (e.g. business administration, engineering) or equivalent educational off-/on-the-job training
  • Prior (relevant) work experience
  • Excellent knowledge of the English language, both orally and in writing; further language skills helpful
  • Strong analytical skills
  • Strong interpersonal skills (team spirit)
  • Efficient time management
  • Excellent communication (incl. report writing) and presentation skills
  • Good level of drive and persistence
  • Good knowledge of one or more Big-5 automotive markets
  • Good MS Office skills
  • Availability to travel

Ihr Ansprechpartner

Jörg Schuhmayr
People & Performance

 

Tel.: +49 6181 405 0
bewerbung@schwacke.de

Schwacke GmbH
Personalabteilung
Wilhelm-Röntgen-Strasse 7
D-63477 Maintal

Zurück zu Über Uns